Rejestracja kasy fiskalnej krok po kroku 2015

Jeżeli prowadzisz restaurację, bar, kawiarnię albo fast-food z zapiekankami niniejszy towar jest dla Ciebie. Od 2015 roku każda osoba idąca w Polsce punkt gastronomiczny, również tzw. "małej gastronomii" ma obowiązek rejestrowania sprzedaży poprzez kasę fiskalną niezależnie od wysokości swoich obrotów.

W praktyce w terenach gastronomicznych możemy wystąpić dwa pewne rodzaje urządzeń: kasę fiskalną, czyli urządzenie działające samodzielnie oraz drukarkę fiskalną, jaką należy podłączyć do komputera z aplikacją sprzedażową, bowiem nie zajmuje ona nawet własnej klawiatury. To inne rozwiązanie traktowane jest w znacznych restauracjach czy sieciach szybkiej obsługi. Małe lokale zwyczajnie nie są programów komputerowych do obsługi klientów przy poszczególnych stolikach. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna stanowić mało zasadniczych cech, odróżniających ją od zwykłej kasy fiskalnej i umożliwiających pracę kelnerom lub gospodarzom, takich jak: podwyższona wytrzymałość na zalanie i zabrudzenie, wytrzymały akumulator, szybką wymianę papieru, intuicyjną i ciężką obsługę czy szybki wydruk paragonu, dla klienta który z niecierpliwością czeka przy stole na nasze rozliczenie. Dodatkowym atutem istnieje drogę zapisu elektronicznej kopii paragonu, idąca na zapisywanie wydruków np. na kartce pamięci, co umożliwia ich zbieranie przez wymagane przepisami 5 lat. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna pamiętać dobre wymiary, zezwalające na jej naturalne stosowanie na ladzie czy przy stołach oraz przenoszenie po wszystkim domu, a jeszcze światły i wygodny design. Oprogramowanie gastronomiczne kupi na głębokie monitorowanie sprzedaży oraz szczegółowe rozliczanie kelnerów. Zakup kasy fiskalnej stanowi dla wielu rozpoczynających działalność jeden z szerszych nakładów, dlatego warto dodać, że przy zastosowaniu kilku warunków można dostać na ten cel ulgę, sięgającą nawet 90% ceny kasy. Warto i odpowiednio wcześniej rozejrzeć się za kasą dla gastronomii, żeby mieć zdolność jej przetestowania oraz szkolenia gości z norm jej użytkowania i zgodności z pomysłami do obsługi punktów restauracyjnych.